+48 721 948 414
Rejestracja telefoniczna: +48 721 948 414
Resjestracja on-line: kontakt@logoholistic.pl
nie lubi chodzić boso, nie lubi mycia zębów (często pojawia się odruch wymiotny) oraz mycia głowy, czesania
zasłania uszy podczas głośniejszych dźwięków, jest nadwrażliwe na dźwięki
nie lubi zabaw na sprzęcie na placu zabaw (zjeżdżalnie, huśtawki, drabinki)
jest niezgrabne ruchowo, ma kłopoty ze złapaniem piłki, myli strony prawo–lewo
jest nadpobudliwe ruchowo
ma problemy w nauce czytania i pisania
ma trudności z koncentracją uwagi i z zapamiętywaniem
ma opóźniony rozwój mowy, obniżoną percepcję słuchową i wzrokową
ma chorobę lokomocyjną
Warto skonsultować się ze specjalistą integracji sensorycznej, jeśli dziecko:
W LogoHolistic certyfikowani specjaliści przeprowadzą diagnozę procesów integracji sensorycznej, a w przypadku stwierdzenia zaburzeń w tym zakresie skierują na terapię.
Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom z zakresu integracji sensorycznej dziecko będzie mogło m.in. poprawić sprawność motoryczną, koordynację ruchów, uwagę i koncentrację, samoświadomość, a także umiejętności w zakresie funkcjonowania społecznego
i emocjonalnego.
Integracja sensoryczna (SI) to proces przetwarzania i organizacji w mózgu informacji odbieranych przez zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku, równowagi w celu prawidłowego wykorzystania ich w codziennym życiu.
Integracja układu zmysłów rozwija się stopniowo, mając początek już w okresie płodowym. W chwili narodzin wzrasta gwałtownie ilość odbieranych wrażeń zmysłowych, a najintensywniejszym okresem rozwoju procesów integracji sensorycznej jest wiek przedszkolny.
Zaburzenia integracji sensorycznej mogą wystąpić zarówno u dzieci rozwijających się prawidłowo, a także współwystępować u dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
W tym wypadku prowadzona terapia integracji sensorycznej będzie miała na celu nauczenie dziecka przede wszystkim odpowiedniego reagowania na bodźce odbierane zarówno z otoczenia, jak i bezpośrednio z ciała.
W naszym Centrum prowadzimy terapię integracji sensorycznej dla dzieci w wieku niemowlęcym, przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, przejawiających trudności wynikające z zaburzonej integracji sensorycznej, m.in. z:
nadmierną lub zbyt małą wrażliwością na bodźce dotykowe, wzrokowe, słuchowe oraz ruchowe
nadpobudliwością psychoruchową
niezgrabnością ruchową, słabą koordynacją ruchową
zaburzeniami napięcia mięśniowego
trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia), ze słabą koncentracją uwagi, z dużą męczliwością
trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, emocjonalnym (wycofujące się z kontaktów społecznych)
trudnościami w zakresie czynności samoobsługowych czy planowania ruchów
opóźnieniami w rozwoju psychoruchowym
opóźnieniami w rozwoju mowy
autyzmem
zespołem Downa
ADHD
mózgowym porażeniem dziecięcym
zespołami genetycznymi